Dé Delftse Studenten
Atletiek Vereniging!

NSK Baan in Groningen

Op 13 en 14 juni 2026 vond NSK Baan plaats in Groningen. Het was zoals microfonist Willem Bosch zou zeggen; tijd voor twee dagen atletiekspektakel. Dodeka was met 37 atleten zeer goed vertegenwoordigd. Alle atletiekonderdelen stonden op het programma. Dit zorgde ervoor dat er meerdere onderdelen tegelijkertijd bezig waren en je op elk moment wel iemand kon aanmoedigen. Iedereen heeft maximaal gepresteerd, wat resulteerde in veel persoonlijke records en medailles. Wat ik zelf altijd zo leuk vind aan een NSK is de sfeer van het evenement. Het maakt niet uit hoe goed je bent of voor welke onderwijsinstelling je uitkomt, iedereen support elkaar. Ondanks dat je tijdens de wedstrijd elkaars concurrent bent, overheerst het gevoel van saamhorigheid. Dat maakt atletiek voor mij zo’n mooie sport. Mijn persoonlijke hoogtepunt van het weekend vond op zaterdagavond plaats. Momenteel ben ik penningmeester van N.S.A.F. ZeuS, de overkoepelende nationale studenten atletiek federatie. Wij bepalen onder andere welke studentenatletiekvereniging het NSK mag organiseren en staan ook financieel garant. Na een lange zoektocht hebben wij op NSK Baan het 32ste kandidaatsbestuur bekendgemaakt. Vanuit Dodeka maken Stan van Tilburg en Thomas Albers hier deel van uit. Ik wens hun enorm veel plezier en succes toe in hun mogelijke aankomende bestuursjaar!

B5 is Back Week

Van 1 tot en met 7 juni nam B5 tijdens de B5 Is Back Week wederom de teugels van Dodeka in handen. Omdat Dodeka sinds onze uithamering flink gegroeid is, vinden we het tijd om ons weer even te introduceren. Dat deden we tijdens het epische Big 5-opwarmingsspel, waarbij de Neushoorn de meest succesvolle diersoort bleek, totdat een meteoriet abrupt al het leven op aarde vernietigde. Net zoals tijdens ons eerste lustrumjaar gingen we met een groep hongerige atleten pannenkoeken eten op Buffeltjes pannenkoekenboot in Rotterdam. Zodra alle kinderen het schip verlaten hadden, werden de luiken naar het ballenbad geopend en konden we ons daar uitleven met een ballenbadgevecht. Woensdag na de training smeten de weergoden onze flunkibalplannen in het water, maar B5 is wel erger gewend. De pizzas werden verorberd in het huis van onze Luipaard waar Neushoorn zorgde voor een spetterende avond. Vrijdag was het na al die gezelligheid (en al dat eten) dan eindelijk tijd voor wat fysieke activiteit, een groepje atleten trok naar onze Eindhovens vrienden om de Dodeka-eer en Arnolds naam hoog te houden. Dat is uitstekend gelukt, dankzij Luipaard keerden de Dodeka-afgezanten terug met de overwinning op de werpmeerkamp. Onze Olifant bevindt zich tegenover in het verre Zweden. Om haar toch een beetje dichtbij ons te hebben, zijn we na de training gaan lunchen in de Ikea onder leiding van Leeuw & Luipaard. Daar werd ook meteen de 'belöning' uitgereikt aan de winnaar van de Zweedse opdrachtenspel. Na een week van terugblikken en herinneringen ophalen, is het tijd om dit prachtige ambt weer over te dragen aan onze opvolgers. Hartelijk dank aan alle leden die deze week onvergetelijk gemaakt hebben. Bovenal dank ik mijn bestuursgenoten, voor hun vriendschap, tomeloze inzet en inspiratie.

Kandidaatsbestuur 8 is bekend!

Ding dong… over 5 minuten moet je buiten staan! Chiem, Tim, Kyllian, Ivar en ik hadden wel een vermoeden waar dit heen zou gaan. Met innerlijke vreugde/paniek/enthousiasme ondergingen we wat ons die avond te wachten stond. Die nacht op een geheime locatie eindigde met de vraag: zou je kandidaatsbestuur 8 willen worden? En de rest is geschiedenis. Helaas moesten we ons enthousiasme wel nog even geheimhouden voor de rest van Dodeka. Educatieve minors, ambitieuze master plannen of reisdoelen konden Dodeka niet misleiden, we werden in meer en mindere mate verdACHT en hebben heel wat bevragingen moeten doorstaan. Ondertussen waren wij in het geheim druk bezig met functies verdelen, logootjes ontwerpen, kleuren kiezen, script schrijven filmen en editen. Een paar avondjes en een hele zondag aan de keukentafel van Tim en alle voorbereidingen waren getroffen om onze identiteit bekend te maken. Op de borrel van 27 mei werd ons geheimpje aan de wereld verteld. WIJ ZIJN KB8!

NIEUWS
De trainingen van Dodeka vinden plaats op maandag van 18:15 tot 19:45, op woensdag van 18:15 tot 19:45 en op zaterdag van 10:15 tot 11:45 op de atletiekbaan in Delft. Alle atletiekonderdelen, van sprint tot de marathon en van speerwerpen tot polsstokhoogspringen kunnen bij ons beoefend worden. Er trainen bij ons zowel beginnende atleten als mensen die meedoen aan NK's, dus de trainingen zijn geschikt voor elk niveau!

TRAININGEN
Naast drie keer in de week sporten is er bij Dodeka ook meer dan genoeg tijd voor gezelligheid. Elke woensdag wordt na de training gezamenlijk gegeten en geborreld, en er worden vaak gezellige feestjes en andere activiteiten georganiseerd door onze vele commissies, waar je ook elk jaar deel van uit kunt maken. Ben je benieuwd naar welke commissies er nog meer op de vereniging bestaan, neem dan eens een kijkje op de commissiepagina!
GEZELLIGHEID
maltamuconsultboozedvirtuoos
SAMENWERKINGEN

TRAININGSDAGEN

Maandag 18:15 - 19:45

Woensdag 18:15 - 19:45

Zaterdag 10:15 - 11:45